Facebook Delivery Insights: Kdy je třeba změnit reklamy?

Proč se za poslední týden změnily výsledky Vaší sady reklam? Proč u Vašich reklamních sad najednou klesla úspěšnost? Kolik lidí z cílové skupiny již vidělo Vaše reklamy? Jak můžete zlepšit výkonnost? (taky nemáte rádi, když článek začíná otázkami? Já taky moc ne, ale funguje to.)  To Vám pomohou odhalit Delivery Insights, neboli Přehledy doručování.


 Úprava: FB změnil místo, kde zobrazuje tyto statistiky, najdete jej u každé sady v oddílu "Prozkoumat". Jejich význam zůstává až na nějaké drobnosti stejný.







Najdete je u každé aktivní sady reklam v kolonce „Doručování“. Vždy si můžete vybrat 1 sadu, u které přehledy doručování zobrazíte (reklamy musí běžet minimálně 5 dní a získat alespoň 500 zobrazení). Občas se (alespoň mě) stane, že sloupec doručování není viditelný, musíte jej tedy zapnout.


BTW, lidi prý neradi čtou dlouhé články. Já jsem toho názoru, že pokud je článek dobrý a něco Vám dá a dobře se čte, na délce nezáleží. Ale natočil jsem opět i video, což nic neřeší, protože je ještě delší, ale můžete si ho dát, jako podkres. 🙂



Někdo má možnost najít přehledy doručování i v klasickém menu Business manageru. Podle Delivery Insights přehled můžete analyzovat sady reklam a následně vyhodnotit, zda je změnit či upravit. FB Vás také jejich prostřednictvím upozorní, když se změní úspěšnost Vašeho „adsetu“.


V Delivery Insights můžete vidět 4 záložky:

  • Nasycení okruhu uživatelů

  • Historie aktivity

  • Překrývání v aukci

  • Konkurence v aukci



V každé z nich jsou různé metriky a příslušné grafy. Každá metrika je vždy popsána, ale rozeberu je i tady. Data je možné zobrazit z posledních 28 dní.

  • Nasycení okruhu uživatelů



Pokud budete mít na určité cílové publikum spuštěny stejné sady reklam se stejnými vizuály příliš dlouho, budou se danému publiku zobrazovat stále dokola. Lze očekávat, že na ně lidé přestanou reagovat, nebo je třeba začnou nahlašovat. Samozřejmě jsou i případy, kdy je stálé opakování reklam danému publiku záměrem.


Dle metriky „Poměr prvních zobrazení“ uvidíte (dle období), kolik procent lidí z cílového publika vidělo reklamu poprvé. Dle data tak přesně vidíte, že postupem času zasahujete stále méně a méně nových uživatelů v dané skupině. To je nevyhnutelné, protože publikum má svou kapacitu. Samozřejmě, že pokud máte ultra široké publikum a malý rozpočet, bude to trvat velmi, velmi dlouho. Taktéž zde vidíte, kolik procent z cílového publika jste už oslovili.




Takže co teď = změnit publikum, nebo reklamy? To bych zahrnul do běžných starostí optimalizace. Nechám to na Vás. 🙂


  • Historie aktivity

V této záložce si zobrazíte jaké změny jste za určité období u vybraného „adsetu“ udělali a kdy. Historie Vám pomůže lépe vidět to, jaký vliv měly provedené změny na vybranou sadu reklam. Stručně řečeno vidíte, že například po zvýšení rozpočtu šla daná reklamní sada do kopru. 🙂


  • Historie aktivity



A teď trochu obecně. Pokud máte „adsety“ s dvěma podobnými cílovými skupinami (či úplně stejnými), tak se můžou překrývat, to víme. Když se překrývají, tak konkurujete reklamami v aukci sami sobě a reklamy se navzájem přebíjejí, to víme taky. Proto FB zavedl také metriku „Překrývání v aukci“. Zjednodušeně FB říká: „Když vaše sada reklam cílí na stejnou část okruhu uživatelů, jako jiná sada reklam ve vašem účtu, odebereme z aukce tu z reklam, která je méně konkurence schopná.“


Zpravidla čím větší procento v kolonce „Celková míra překryvu v aukci“ budete mít, tím častěji byla vybraná sada z aukce odebrána. Odborně od FB: „Pokud je hodnota „Celková míra překryvu v aukci 5 %, znamená to, že sada reklam soutěžila v o 5 % méně aukcích a měla méně příležitostí k zobrazení.“


Stejně tak zde vidíte 3 nejvíc se překrývající sady reklam, které způsobují odebrání vybrané sady reklam z aukce. Pro příklad: pokud je „Celková míra překryvu“ u vybrané sady 20 % a „Nejvíc se překrývající sada“ má také 20 %, znamená to, že vybraná reklamní sada byla v 20 % případů odebrána z aukcí a 20 % těchto případů má na svědomí právě „Nejvíc překrývající se sada“. 


Ale pokud používáte velká publika a malý rozpočet, překryvy nebudou nijak razantní. Naopak, pokud využíváte menší publika a sady se překrývají, můžete zkusit třeba sloučení. Záleží také co propagujete. Jistě,  v některých případech je nutné cílit na stejná publika když víte, že Vám fungují.


  • Konkurence v aukci



Tahle metrika měří (zjednodušeně řečeno) Vaši konkurenci. Souvisí s aukcí, na jejímž principu fungují FB reklamy. Můžete v ní sledovat, jestli v daném dni konkurence stoupla, či se naopak snížila, nebo se nezměnila vůbec. Když se konkurence zvýší o více než 20 %, pravděpodobně to ovlivní Vaši úspěšnost. Větší konkurence znamená, že inzerenti cílící na stejnou skupinu lidí jako vy, jsou ochotni za jejich oslovení zaplatit více. Své v tom však hraje i atraktivnost vizuálů a další aspekty, o tom už se FB nezmiňuje, ale k tomu zas jindy.


Teď k jednotlivým položkám. „Nabídka“ – záleží na tom, jaký druh máte u vybrané sady nastaven. Já mám nastavenou automatickou nabídku za konverze. Pokud máte nastavenou nabídku například na manuální prokliky, budete zde mít uvedenou nejnižší částku, kterou jste ochotni za proklik zaplatit (nemám otestovány úplně všechny typy nabídek).




Na základě téhle nabídky ji FB dále optimalizuje v aukci. Doručovací systém může nabízet nižší částku (při manuální nabídce) tak, aby získal nejvýhodnější výsledky. Pro příklad: ručně jste nabídli 5 Kč za proklik a dávkovaná nabídka bude 2 Kč, protože je reklama úspěšná, má nízkou konkurenci atd. Pokud bude dávkovaná nabídka někde k hranici 5 Kč, bude konkurence pravděpodobně větší, protože FB musel nabídnout vyšší částku (stále ale v rámci manuální nabídky). To je tedy dávkovaná nabídka.



„Konkurence v aukci“ vychází vždy z průměru vybraného okna (7 dní, 14 dní, 28 dní). Procento Vám vždy napoví, o kolik se v daném dni konkurence zvýšila, či snížila oproti průměru. Jak Facebook uvádí, a jak jsem již zmínil, za významnou změnu konkurence se považuje změna o 20 %. S nižšími procenty si nemusíte dělat velkou hlavu.

Pokud jste dočetli až sem, děkuji Vám. Pokud jste zhlédli i video, super. Pokud Vás to nebavilo a máte výtky, napište mi do komentářů, třeba mi pomůžete článek vylepšit..

🙂


Taky budu rád, když mě budete sledovat na mém Facebooku.

18 zobrazení