Facebook Delivery Insights: Kdy je třeba změnit reklamy?

Proč se za poslední týden změnily výsledky Vaší sady reklam? Proč u Vašich reklamních sad najednou klesla úspěšnost? Kolik lidí z cílové skupiny již vidělo Vaše reklamy? Jak můžete zlepšit výkonnost? (taky nemáte rádi, když článek začíná otázkami? Já taky moc ne, ale funguje to.)  To Vám pomohou odhalit Delivery Insights, neboli Přehledy doručování.


 Úprava: FB změnil místo, kde zobrazuje tyto statistiky, najdete jej u každé sady v oddílu "Prozkoumat". Jejich význam zůstává až na nějaké drobnosti stejný.







Najdete je u každé aktivní sady reklam v kolonce „Doručování“. Vždy si můžete vybrat 1 sadu, u které přehledy doručování zobrazíte (reklamy musí běžet minimálně 5 dní a získat alespoň 500 zobrazení). Občas se (alespoň mě) stane, že sloupec doručování není viditelný, musíte jej tedy zapnout.


BTW, lidi prý neradi čtou dlouhé články. Já jsem toho názoru, že pokud je článek dobrý a něco Vám dá a dobře se čte, na délce nezáleží. Ale natočil jsem opět i video, což nic neřeší, protože je ještě delší, ale můžete si ho dát, jako podkres. 🙂



Někdo má možnost najít přehledy doručování i v klasickém menu Business manageru. Podle Delivery Insights přehled můžete analyzovat sady reklam a následně vyhodnotit, zda je změnit či upravit. FB Vás také jejich prostřednictvím upozorní, když se změní úspěšnost Vašeho „adsetu“.


V Delivery Insights můžete vidět 4 záložky:

  • Nasycení okruhu uživatelů

  • Historie aktivity

  • Překrývání v aukci

  • Konkurence v aukci



V každé z nich jsou různé metriky a příslušné grafy. Každá metrika je vždy popsána, ale rozeberu je i tady. Data je možné zobrazit z posledních 28 dní.

  • Nasycení okruhu uživatelů



Pokud budete mít na určité cílové publikum spuštěny stejné sady reklam se stejnými vizuály příliš dlouho, budou se danému publiku zobrazovat stále dokola. Lze očekávat, že na ně lidé přestanou reagovat, nebo je třeba začnou nahlašovat. Samozřejmě jsou i případy, kdy je stálé opakování reklam danému publiku záměrem.


Dle metriky „Poměr prvních zobrazení“ uvidíte (dle období), kolik procent lidí z cílového publika vidělo reklamu poprvé. Dle data tak přesně vidíte, že postupem času zasahujete stále méně a méně nových uživatelů v dané skupině. To je nevyhnutelné, protože publikum má svou kapacitu. Samozřejmě, že pokud máte ultra široké publikum a malý rozpočet, bude to trvat velmi, velmi dlouho. Taktéž zde vidíte, kolik procent z cílového publika jste už oslovili.




Takže co teď = změnit publikum, nebo reklamy? To bych zahrnul do běžných starostí optimalizace. Nechám to na Vás. 🙂


  • Historie aktivity

V této záložce si zobrazíte jaké změny jste za určité období u vybraného „adsetu“ udělali a kdy. Historie Vám pomůže lépe vidět to, jaký vliv měly provedené změny na vybranou sadu reklam. Stručně řečeno vidíte, že například po zvýšení rozpočtu šla daná reklamní sada do kopru. 🙂


  • Historie aktivity



A teď trochu obecně. Pokud máte „adsety“ s dvěma podobnými cílovými skupinami (či úplně stejnými), tak se můžou překrývat, to víme. Když se překrývají, tak konkurujete reklamami v aukci sami sobě a reklamy se navzájem přebíjejí, to víme taky. Proto FB zavedl také metriku „Překrývání v aukci“. Zjednodušeně FB říká: „Když vaše sada reklam cílí na stejnou část okruhu uživatelů, jako jiná sada reklam ve vašem účtu, odebereme z aukce tu z reklam, která je méně konkurence schopná.“